A- A A+
Zespół Placówek Specjalnych
Zespół Placówek Specjalnych - baner
STRONA GŁÓWNA
STRONA GŁÓWNA
MP5, SP12, SPdP
Tatrzańska 9, MP5, SP 12, SPdP
SP12, BS7
SP12, BS7
INTERNAT
Piechoty 1, Internat
E-dziennik
E-dziennik
BIP
BIP
Legnica - z nią zawsze po drodze

INTEGRACJA SENSORYCZNA

Metoda integracji sensorycznej to, najogólniej mówiąc, system ćwiczeń, które mają nauczyć mózg właściwego reagowania na bodźce zewnętrzne.

Termin ,, integracja sensoryczna” określa prawidłowa organizację wrażeń sensorycznych napływających przez receptory. W każdej chwili mózg jest ,, bombardowany” niezliczoną ilością bodźców płynących z oczu, uszu, nosa, skóry, mięśni, ścięgien i stawów , a także ze zmysłu przedsionkowego, który rejestruje wrażenie ruchu ciała. Mózg musi sobie poradzić z napływającymi informacjami- przyjąć je, przetworzyć i odpowiednio zareagować. Jeśli nie potrafi odebrać sygnału z któregoś ze zmysłów albo źle go zinterpretuje – nie potrafi zadziałać właściwie w określonej sytuacji. Terapia SI obejmuje integrację podstawowych reakcji posturalnych, integracje obu stron ciała poprzez dostarczenie właściwej ilości stymulacji z odpowiednich układów zmysłowych oraz w zależności od potrzeb dziecka: równowagę, praksję, różnicowanie stron prawa- lewa, orientację przestrzenną, czucie powierzchniowe i proprioceptywne , aktywności przedsionkowe.

Celem terapii jest dostarczenie w sposób kontrolowany odpowiedniej ilości bodźców zmysłowych, zwłaszcza przedsionkowych, proprioceptywnych i dotykowych, aby dziecko, tworząc reakcje adaptacyjną, poprawiało integrację tych bodźców. Terapia SI określana jest mianem naukowej zabawy. Podczas sesji terapeutycznej wykorzystywany jest specjalistyczny sprzęt. Są to m.in.: piłki rehabilitacyjne Bobathów, deskorolki, , topki, równoważnie, sprzęt podwieszany-wałek, hamak , huśtawka tarczowa, platforma wisząca, a także inny sprzęt rehabilitacyjny tj.: szczotki, obciążniki, rozmaite faktury materiałów. Terapia SI nie jest uczeniem konkretnych umiejętności, ale usprawnianiem pracy systemów sensorycznych i procesów układu nerwowego, które są podstawą do rozwoju tych umiejętności. W toku pracy terapeuta stymuluje zmysły dziecka oraz usprawnia takie zakresy, jak: motoryka duża, motoryka mała, koordynacja wzrokowo-ruchowa. Metoda przeznaczona jest dla dzieci z trudnościami w uczeniu się, dzieci autystycznych, z mózgowym porażeniem dziecięcym, zespołem Downa, nadpobudliwych psychoruchowo, niesłyszących, niewidomych.

BAZA LOKALOWA
05.jpg03.jpg06.jpg04.jpg02.jpg01.jpg08.jpg09.jpg07.jpg
GALERIA SZKOLNA
efv.jpgref.jpgwef.jpg02dzien_matki_2012.jpg07dzien_matki_2012.jpgwefw.jpgvger.jpg10dzien_matki_2012.jpg04dzien_matki_2012.jpgfwre.jpgwefwe.jpg
Ośrodek Rewalidacyjno - Wychowawczy
ul. Piechoty 1; 59-220 Legnica
tel/fax: 76 7233434; orw@zpslegnica.edu.pl
Wykonanie i administracja
Bogumił Leśnikowski